Det er viktig å føle seg vel

Å føle seg vel er grunnleggende for både fysisk og mental helse. Ved Kløvertun er dørene alltid åpne – her ønskes du velkommen med et varmt smil og ekspertise som strekker seg fra topp til tå. Enten det er stell av føttene hos Grethe, eller en oppfriskende hårbehandling hos Christina.

«Stig på – jeg kan ta jakken din». Det er en hyggelig og munter stemning, til tross for regn akkurat denne torsdagen. Lokalene til Christina og Grethe fylles raskt opp, og det er ikke mange minuttene de har til overs i løpet av dagen sin på Kløvertun. Christina Løvli er frisør, og Grethe Hansen Mosfjeld er autorisert fotterapeut. Begge med svært viktige roller for at vi skal kunne opprettholde et ettertraktet tilbud på Kløvertun.

Med omsorg for føttene

I 3 år har Grethe jobbet på Kløvertun, men fotterapeut har hun vært i hele 32 år. Hver onsdag, torsdag og fredag åpner hun døren for sine kunder her på Kløvertun. I tillegg til å være autorisert fotterapeut, har hun også tatt en fordypning i diabetes, som betyr at hun kan tilby pasienter med diabetes enda bedre oppfølging.

«Da fotsår oppstår lettere hos personer med diabetes, trenger de jevnlig forebygging av sår. Med fordypning i diabetes, har jeg kompetanse til å tilby riktig behandling til disse pasientene. Jeg følger ekstra godt med på beina til pasienten og gir de jevnlig behandling. I tillegg til dette har jeg kontakt med sykehuset dersom det er behov for ekstra oppfølging derfra.»

Hvem kan benytte seg av tilbudet ditt, Grethe?

«Alle. Du trenger hverken å være medlem av sanitetsforeningen eller bo på Kløvertun for å ringe meg. Her får jeg besøk av både sanitetskvinner og ikke-sanitetskvinner.»

Grethe trekker også frem at hun, ved siden av alt en fotterapeut gjør, tilbyr lakk og shellac. Dette er noe som ofte får kvinnene til å føle seg ekstra godt stelt. Hun selger også spesialsokker og -sko, og ønsker at alle som kommer til henne skal føle seg flotte på beina når de går ut igjen.

Velvære i fokus

I døren ved siden av Grethe, finner vi frisør Christina. Hun har jobbet i salongen på Kløvertun i ca. 8 år, men har litt over 30 års erfaring som frisør. Det er ikke ofte salongen står tom, og Christina merker at behovet for et frisørtilbud på Kløvertun er stor.

«Her er det stort sett alltid folk innom, og det er alltid så hyggelig stemning her på Kløvertun. Hvis vi sammenlikner salongen med andre frisørsalonger, er dette et tilbud som retter seg litt mer mot de godt voksne, men jeg tilbyr akkurat det samme som de gjør i andre salonger her i byen», sier Christina.

Frisørtilbudet på Kløvertun var tidligere kun for beboere, men nå har det blitt et tilbud for alle – i alle aldre. 3 dager i uken åpner hun døren for de som måtte ønske seg en god hårvask, klipp eller farge.

«Vi damer liker å føle oss vel, og mange setter ekstra pris på den personlige oppmerksomheten og følelsen av å bli stelt og ivaretatt», avslutter Christina i det hun tar imot neste kunde, og setter sitt fokus på damen som skal få håret sitt stelt.

Vi er stolte

På Kløvertun ønsker vi at alle skal føle seg velkommen og sett – og vi vet jo at vi kvinner ofte føler oss vel med nystelte føtter og en lekker hårfrisyre. Vi er derfor stolte av å ha et godt tilbud innen helse og velvære på Kløvertun.