God sommer

En ny sommer ligger foran oss. For de fleste av oss betyr det ferietid. Jeg håper de fleste av dere kan se frem til noen gode dager, hvor dere kan slappe av og kose dere sammen med venner og familie.

Kristiansand Sanitetsforening har lagt bak seg et spennende halvår. I tiden med koronaepidemien har vi som frivillig organisasjon vært særlig viktig. Vi har mobilisert både ansatte og frivillige med en rekke betydningsfulle aktiviteter:

• Ringetjeneste til særlig sårbare
  • Handlehjelp for eldre
  • Sydd smittevernutstyr
  • Gitt ekstra oppmerksomhet i form av gaver til påske, 17 mai og oppmuntringspose med sjokolade fra Freia
  • Laget mat til forsterket mottak som fikk stengt kjøkkenet under strenge smitteverntiltak
  • Arrangert utendørs konserter for sårbare eldre
  • Pakket og levert ut 500 bæreposer med matvarer til familier som trenger litt ekstra omsorg.

Vi ansatte har forløpende satt oss inn i stadig skiftende smittevernregler og rutiner for å kunne ha en forsvarlig drift og forsvarlige aktiviteter. I staben av frivillige er vi heldige å ha høy kompetanse på smittevern og har tydd ekstra til disse i en krevende tid. Vi er glade for å ha opparbeidet oss nye rutiner på smittevern og ser fram til oppstart i august.

Fram til da – riktig god sommer!

Sommerhilsen fra Lisbeth og Eva-Lill