Mat- og hygieneartikler pakkes og deles ut

500 matposer til sårbare familier i Kristiansand

Kristiansand sanitetsforening har denne uken pakket 500 poser med mat- og hygieneartikler som skal deles ut til sårbare familier. Hele 50 frivillige er engasjert i dugnaden for å gi en håndsrekning til familier som trenger det. I tillegg vil det bli delt ut sommeraktiviteter til en verdi av kr. 80.000.

.......

Foto: Varene fra Orkla leveres på Kløvertun og tas i mot av Lisbeth og Eva-Lill

-Vi ønsker å gi familier som har det vanskelig en oppmuntring i sommer. Utdelingen er i samarbeid med Orkla og Kristiansand kommune gjennom prosjektet ‘Nye Mønstre – Trygg oppvekst’ som følger sårbare familier i inntil 5 år, sier Lisbeth Andersen, daglig leder i Kristiansand sanitetsforening.

Foto: Daglig leder Lisbeth Andersen i full sving

Sanitetskvinnene sørger også for at barna får hyggelige sommeropplevelser og deler ut gratis inngangskort til Dyreparken, badeland og andre aktiviteter.

Utdelingen er en del av et nasjonalt samarbeid mellom Orkla og N.K.S. for å bidra til å gjøre hverdagen bedre for sårbare grupper under koronapandemien. Det er så langt planlagt utdeling av mat- og hygieneartikler til barnefamilier i 18 kommuner og Kristiansand er en av de aller første kommunene som er innvilget midler og i gang med utdelingen.

Foto: Frivillige pakker og står på

Foto: Sanitetsdamer pakker matvarer som skal leveres til familier som trenger en ekstra oppmuntring.

Foto: NRK lager reportasje som blir sendt på lokal og Kveldsnytt.

Foto: Folk fra Kristiansand kommune henter poser som er klare til å bli levert ut. Alle bildene er tatt av Eva-Lill Bjørklund